Kraftledning i skog i solnedgång

Ny faktura - Nya möjligheter 

I november månad får du som kund tillgång till en ny modernare faktura. Bytet sker automatiskt och genomförs för att göra det smidigare för dig som kund att ta emot och betala dina fakturor. Via vår nya partner Billogram erbjuds en mer miljövänlig digital faktura, med samma interaktiva funktionalitet som en hemsida. För dig som kund innebär övergången till Billogram en rad fördelar:

  • Se tydligt om/när en betalning är genomförd
  • Kommunicera direkt med kundtjänst på fakturan
  • Minskad risk för felbetalningar
  • Betala vart du än befinner dig, via en rad enkla betalsätt
  • Schemalägg betalningar på samma dag eller på förfallodatum
  • Minskat klimatavtryck

Bytet sker automatiskt och om du inte redan har din mailadress registrerad hos oss kan du enkelt ange din mailadress i kontaktformuläret nedanför:

/kontakta-oss/kontaktformular/

Nu kan du lugnt vänta in din första webbfaktura!

 

Har du frågor kring bytet? Se nedan, får du inte svar på din fråga här, maila oss, så svarar vi! kundtjanst@tibroenergi.se

 

Jag vill fortsätta ha e-faktura/e-postfaktura
Om du redan har ett digitalt leveranssätt registrerat hos oss, kommer du få din faktura levererad på exakt samma sätt. Vi vill dock uppmärksamma dig på att fakturan kommer att få nytt utseende.

Jag har idag Autogiro, behöver jag anmäla det på nytt?
Ditt autogiromedgivande mot Tibro Energi AB, kommer från och med 2021-11-01 att vara giltigt, men mot Billogram AB. Det bästa av allt är att du inte behöver göra någonting alls, vi kommer flytta medgivandet inför dina kommande fakturor.

Jag har idag pappersfaktura, hur kommer jag att få min faktura med Billogram?
Om du redan har en e-postadress registrerad hos oss kommer du från och med november att få din faktura mailad till denna adress istället för brev. Men öppnas inte denna så får du istället en pappersfaktura skickad. Detta för att minimera risken för att du missar din betalning, men du ska förstås endast betala din faktura en gång.   

Jag får idag min faktura i Kivra
I samband med bytet kommer vi att avveckla Kivra för att ge dig som kund möjlighet att dra nytta av alla smarta funktioner som webbfakturan erbjuder. För att säkra att du fortsatt får en digital leverans av din faktura ber vi dig dubbelkolla att vi har en mailadress till dig. Fakturan kommer sedan direkt till din inkorg och på webfakturan kan du bland annat enkelt betala med det betalsätt som passar dig bäst, registrera dig för autogiro och se ditt fakturaarkiv.


Skall jag vända mig till Billogram med fakturafrågor i fortsättningen?

Billogram är vår nya faktura-och betalpartner och de kommer hjälpa oss med vår autogirohantering och tar över ansvar och befogenheter. Det är dock Tibro Energi AB som är din kontakt vad gäller fakturafrågor.


Vad finns det för fördelar med digital faktura för mig som kund?

Den nya digitala interaktiva fakturan har samma funktionalitet som en hemsida, vilket innebär en rad förbättringar för dig som kund:
- Se tydligt om/när en betalning är gjord
-Kommunicera direkt med kundtjänst på fakturan
-Minskad risk för felbetalningar
-Betala vart du än befinner dig, via en rad enkla betalsätt
-Schemalägg betalningar på önskat datum
-Minskat klimatavtryck

Kommer jag betala till ett nytt bankgiro?

Ja det kommer vara nytt bankgiro på fakturan.
Följande bankgiro kommer att användas vid OCR/Autogirobetalningar bg 5732-2596
Följande bankgiro kommer att användas vid E-faktura bg 5732-2802

 

 

Bild för Kundtjänst. Kvinna sitter med ett headset.
Bild på solceller