Uppdaterade öppettider

Fr o m 2023-10-30 ändrar och utökar vi våra öppettider i vår telefonväxel Måndag:  09:15-15:00 (lunchstängt 12-13) Tisdag: 09:15-15:00 (lunchstängt 12-13) Onsdag: 09:15-12:00 Torsdag: 09:15-12:00 Fredag: 09:15-12:00

Elhandelsskola del 2

Soluppgång vindkraftverk och får på en äng

Vad är skillnaden mellan ett fast och rörligt avtal? Fast avtal Detta innebär att du har ett fast pris per kilowatt som sedan multipliceras med din förbrukning per månad. Rörligt avtal Ett rörligt avtal följer den nordiska elbörsen vilket innebär att priset är föränderligt månad till månad och avtalet löper på tillsvidare.   Valet mellan … Read more

Digitala fakturor

Våra digitala fakturor har uppdaterats vilket medför att OCR nr läggs in per automatik när du betalar din faktura digitalt. För att enbart vis OCR nr, gör enligt följande steg: Gå in på din digitala faktura och klicka på betalning Klicka på “Referensnummer”

Elhandelsskola del 1

Soluppgång vindkraftverk och får på en äng

Vi kommer genom 5 olika inlägg ge värdefulla tips och förklaringar kring elhandel. Vad bör jag jämföra mellan olika elhandelsbolag? Priset Håll utkik på vad som ingår eller inte i priset som presenteras till dig som kund. Kostnader som moms, årsavgift, påslag och elcertifikat är upp till varje bolag att presentera och därav kan detta … Read more

Tibro Energi app

Genom att ladda ner vår app kan du enkelt logga in på Mina sidor. Via appen kan du se din förbrukning, avtal samt dina fakturor mm.  

Bedrägeriförsök

Varningsskylt. Vit hand i röd skylt.

Det förekommer bedrägeriförsök, där kunder blir uppringda och får veta att de har skulder att betala. Du kan alltid kolla upp statusen på din faktura samt betaluppgifter på Billogram och på Mina sidor. Från 1 april 2023 har Gothia Inkasso tagit över inkassohanteringen på Tibro Energi AB.

Energiförbrukning Mina Sidor

Bild på kraftledningar på en åker

Vi har uppmärksammat att energiförbrukningen ej syns på mina sidor från den 2 februari. Felsökning pågår och vi hoppas åtgärda felet under dagen den 6 februari.

Elstöd för privatpersoner i elområde 3 och 4

Elstödet för perioden oktober 2021 – september 2022 betalas ut till privatpersoner som har elnätsavtal med elnätsföretag för uttagspunkter i södra Sverige (elområde 3 och 4) och som var innehavare av elnätsavtalet den 17 november 2022. Försäkringskassan kommer tillsammans med Swedbank att hantera utbetalningen. Utbetalningarna av elstöd startar den 20 februari. Läs mer vad som gäller … Read more

När elen inte räcker till, vad händer då?

Elbrist, effektbrist och kapacitetsbrist. Du känner säkert igen begreppen, som alla tre handlar om att elen inte räcker till för att täcka användarnas behov. I vinter finns det en viss risk för att det inte finns tillräckligt med el alla timmar i alla delar av Sverige, så kallad effektbrist. Då kan manuell frånkoppling bli aktuell. … Read more

Saknade mätvärden på Mina sidor

Bild på kraftledningar på en åker

Vi har upptäckt att timvärden saknas vissa dagar på Mina sidor, det är mellan den 8-18 december. Vi jobbar på en lösning och ni kan inom kort åter se er förbrukning som vanligt.